fredag 6 mars 2009

Snabbis

En sista bild nu, för att avsluta min CAS. Jag måste säga att det var en mycket trevlig idé, denna pottery blog. Hoppas ni regelbundna posters kommer att lägga upp dikter här även efter att CAS-portfolio har lämnats in och reflections är ett minne blott.

Det här skulle egentligen vara en mer noggrann bild, men jag orkade inte färgläggning som vanligt. Inspiration från ett mycket fint porträtt på sexypeople-blog.com (namnet låter fel, men det är en förvånadsvärt underhållande sida).

5 kommentarer:

popapraniec sa...

Du menar väl http://www.sexypeople-blog.com?

I have to admit this portrait puts the subject in a much better light than the photo does :<

It's probably the cigarette.

And, eh, I like the "minimal" nature of the pic, it suits it well.

Alex sa...

Underbar bild! Den känns lite som en serieillustraton, men en sjukt välgjord sådan...! Det är något med den här bilden som jag tycker väldigt, väldigt mycket om! Den är väldigt tydlig på något sätt

Alex sa...

Och jag gillar verkligen färgerna förresten ;)

Meng sa...

Yay, my laziness worked out! Haha no honestly, I'm glad that you like the picture. I need to work with not going over a picture too much, because I never get quite satisfied with how it looks, so it's nice to hear that you like the unpolished look.

O sa...

älskar den skeva formen på glasögonen och det förskräckliga mönstret på blusen, och den nonchalanta cigaretten...
:'D