tisdag 10 mars 2009

Ja, i Ystad!

Jag har bott i Ystad i nästan tio år nu. Under en hamnpromenad imorse gick jag över gamla minnen och intryck och kom fram till att det nu var dags för mig att dra mitt strå till stacken, och hjälpa till med marknadsföring av sydkustens pärla; porten till Österlen; filmstaden; handbollsstaden! Ystadt.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Fotnot: "Ja, i Ystad!" är en reklamslogan som Ystad Kommun använder/har använt för att marknadsföra staden. Den går ut på att ta bilder av en plats i Ystad -- exempelvis teatern -- och därefter lägga in en absurd jämförelse: "Teater Scala? Ja, i Ystad!" Jag bävar fortfarande för dagen de fotar Ystad Studios: "Hollywood? Ja, i --"

4 kommentarer:

O sa...

HAHAHAHA - I just have one word (well actually two) for this:
- Fucking brilliant.

Meng sa...

"Auschwitz? Ja, i Ystad!" Hahaha
Det är sannerligen reklam för sydkustens pärla :D Kul att se lite annorlunda saker på bloggen.

Alex sa...

hahahahhahahaha, skitkul! Härligt med lite humor här =D

popapraniec sa...

I feel an urge to steal the Auschwitz idea and pay our local school-turned-concentration-camp for the mentally handicapped and old peoples a visit with my camera.

That, or following you to Ystad and aiding in compiling another set of these >)

But - yeah - this is great.