tisdag 3 mars 2009

Jag kan fortsätta i evigheter...

Ett botemedel i ett litet litet vitt
Det finns alltid något att följa, ett snitt
Något som kan göra oss hela, göra oss kvitt
Det mörka och det svåra, allt det som är mitt

Var finns allt det där de pratar om, lycka och tro
Hur kan de fortsätta leva, var fann de sin ro
Hur delar de mörkret, vart gjorde sanningen bo
Jag är en tjuv, för varje sekund jag lever, den måste jag sno

Och det finns ingen annan väg än den vi går
Den vi väljer, den som är lång, den som är svår
Hur du än gömmer dig, hur du än stirrar på dina tår
Finns det ingen annan väg, för den vi valde, den är vår



// ... att posta massa impulsivt skit. Men eftersom våran "supervisor" för detta CAS-projekt förmodlingen hälsar på bloggen denna veckan tänkte jag posta något på svenska. Keep up the good work everyone! CAS is soon over, but the pottery blog lives on!

4 kommentarer:

Alex sa...

Jag gillar temat du skriver om och det är jättekul att se dig rimma! Du är bra på det! Gillar framförallt: "Jag är en tjuv, för varje sekund jag lever, den måste jag sno"

Och jaa, vi får fortsätta med pottery blog! =D

Lucidor sa...

På något sätt trodde jag, när jag läste sista raden i tredje strofen, att det var en iteration. Sedan märkte jag att den inte alls var det, utan bara att strofen är väldigt fokuseras, och skickligt rimmad.

Hur du än gömmer dig, hur du än stirrar på dina tår
Finns det ingen annan väg, för den vi valde, den är vår


Väldigt snyggt.

Inte ofta man ser dig rimma heller ju, men jag tycker du gör det väldigt bra.

O sa...

haha tack XD alltså rim är underbara och så, men i mina tidiga poesi-dagar fick jag en överdos av rim, dåliga mellanstadierim som död och nöd. så därför jag undvikit det... också mer indiecred att skriva flummdikter utan rim och mening XD

Alex sa...

"men i mina tidiga poesi-dagar fick jag en överdos av rim, dåliga mellanstadierim som död och nöd." hahaha, jag borde lägga upp något av det mer pinsamma jag har skrivit någon gång, där kan vi snacka nödrim... jag står inte ut med nödrim nu efter överdrivet användande av det på mellanstadiet ;) nä, hellre inte rimma alls än att rimma dåligt, det håller jag med om. Hum, jag ska nog försöka mig på att skriva utan rim nån gång snart, omväxling förnöjer och allt det där ;) Men du skriver bra med vilket som måste jag säga, du är jätteduktig! (det är lite lågstadielärarvarning över den där kommentaren, men jag menar det, du skriver väldigt bra!)