fredag 19 december 2008

Sol? Vinter?

Jag är uttråkad, ok?! Sitter och pluggar till Swedish oral commentary and it's simply killing me. Läste Boye och somnade. Sen vaknade jag och skrev. Jag vet inte. Bara detta: jag fryser väldigt, väldigt mycket.

låt mig få smaka
sötmans magi
tonernas ljus
låt mig få vaggas
I solnedgången

låt mig få andas in
solens andedräkt
guldets glans
låt det tina det frusna
I hjärtat

låt mig få njuta av
långsam förförelse
hetsig romans
låt mig falla
I solnedgången

låt mig öppna ögonen
stjärnklar blick
visdoms djup
låt mig leva
Idag

3 kommentarer:

Meng sa...

Väldigt fin dikt :) Den känns annorlunda jämfört med din vanliga stil, men det är kanske bara jag som är ovan vid att du skriver på svenska.

O sa...

tack =) ja det var konstigt att skriva på svenska... men fick inspiration av allt Boye-läsande... =)

Alex sa...

Jättefin! Det blir alltid så levande och intensivt när du skriver!!