måndag 27 oktober 2008

Tema för denna vecka!

Okej. Nördigheten kicks in.
Men tror det var Alexandra (eller var det Meng?) som kom upp med idéen att vi borde ha temaveckor (tänk tema socker, tema ångest, tema flygande gurkor osv) på kretivitetsbloggen. Vilket då skulle innebära att endast alster connectade till detta tema får lov att publiceras. Jag är fett på, vad säger ni folks?

Blev lite smått inspirerad av Aras fina dikt, och tyckte vi kunde ha existentialism-tema denna veckan (när vi alla ändå har lov och borde plugga hela tiden, eller hur), eftersom det är rudimentärt (good for n00bs med andra ord) och mycket stilistiskt (duh, what great poet har inte skrivit om det liksom).

Jaja. Klockan är nu ungefär 02:33 men vad säger ni? Existentialism-vecka?

4 kommentarer:

Meng sa...

Jag tror faktiskt att det var Araneya som tog upp det först :)
Alex och jag snackade om det här igår faktiskt. Vi funderade ett tag på höstdepression, men existentialism funkar också bra. Vi kan köra på höstdepressionen nästa gång xD

void sa...

måste jag komma på en till dikt då? :(

just kidding!
Det är kul med flumdiktning, dvs det borde vara:

får jag komma på en till dikt då? :) :D

O sa...

ja men kom igen, man kan skriva om ALLT under existentialism.

höstdepression - awesome xD

Alex sa...

jag är på, måste bara hitta på nåt också ;) men ska bli kul att läsa vad alla skriver!