måndag 28 juni 2010

Complaining och selfhate

att vara sin egen harshest critic
är ganska fucking miserable
att aldrig vara satisfied
är ganska fucking exhausting

men ändå för weak eller afraid för change
fast i selfpity och damn whining
enquiring för något unknown
missing en piece

searching men inte finding
trying men inte succeeding
wanting men inte having
bara failing

remembering alla opportunities
knowing de är gone
left är du alone
det new unacccepted du

nu ställer du questions
med answers du redan know
och som inte ger dig anything
som inte kommer change anything

så du flee från reality
indulge i minsta urge
hope att du ska forget
hope att du ska escape

1 kommentar:

void sa...

Jag tror mina mest lyckade dikter har varit tydliga och ärliga. Då känns det äkta.

Jag är en ganska förvirrad person. För ett tag sen bad en vän mig att beskriva vem jag är, och jag kunde inte ge ett svar, för jag visste inte. Jag vet fortfarande inte. Konceptet "jag" förändras hela tiden.

Det verkar som om jag skriver ursäkter. För vad undrar jag? För denna del av mig? I alla fall så i detta nu så kändes allt detta rätt. Chopin och för lite sömn är en ganska pleasant drog.

Hoppas det uppskattas.